De binnenkant verbeteren? Naar buiten kijken!
In onderstaand artikel zetten we de schijnwerpers op The Voice of the Customer in combinatie met Klantbeleving als een inspirerende stap om lean procesverbetering echt vanuit de klant te benaderen. Twee manieren van denken die een ijzersterke combinatie zijn.
Als burger, klant en organisatieadviseur komen we vaak organisaties tegen die hun processen niet (meer) hebben ingericht op basis van de Voice of the Customer. Luisteren naar je klant, de Voice of the Customer echt goed begrijpen, gaat verder dan bedenken wat je klant zou willen.
Probeer je klant (en de klant van de klant, etc.) te begrijpen en te helpen, met nieuwe producten,andere verpakkingen, andere dienstverlening of wat dan ook. Het centraal stellen van de klantwens en het omkeren van de keten van aanbod naar vraagsturing, is al decennia de drijvende kracht achter toenemende ketensamenwerking.
Met welke drie stappen breng je de klantbehoefte in beeld en wat zijn de 3 typen kwaliteitskenmerken en het effect op klantbeleving? U leest het in dit artikel.
>> Download artikel
>> Download Rijnconsult Business Review digitaal
Dit artikel is een van de bijdragen aan de Rijnconsult Business Review: Processen. Klik hier om dit magazine gratis te ontvangen.