Overslaan en naar de inhoud gaan
Event

Agendatip woensdagmiddag 25 maart: ´Waar is de klant gebleven?´

Rijnconsult en Telengy organiseren op 25 maart een middagconferentie over gemeentelijk dienstverlening, met sprekers die veel praktijkervaring inbrengen. Deelname is gratis.

 

Conferentie ‘Waar is de klant gebleven?’ op 25 maart. In één keer antwoord, het kan echt …?!

Het realiseren van optimale dienstverlening aan de klant is geen sinecure. Dat blijkt uit de vertraging die de afgelopen jaren is opgelopen en de ambities die steeds een beetje worden teruggeschroefd als het gaat om het realiseren van (digitale) dienstverlening. Procesgericht én klantgericht denken over de grenzen van afdelingen heen, een goed samenspel tussen vakinhoud, dienstverlening en ICT is vereist en een gedeeld gevoel van urgentie en betrokkenheid van sleutelspelers zijn essentieel. Dienstverlening vergt een stevige organisatorische inspanning en gaat niet zonder reflectie op het doel: wat voor dienstverleningsconcept wil én kun je bieden? Waarom lukt het de ene gemeente beter dan de andere en wat bepaalt het succes?

‘Waar is de klant gebleven?’ is het vervolg op ons onderzoek naar de impact van de e-overheid op gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering.

Programma

13.30 uur    
Opening en toelichting op het programma    
Peter ter Telgte, Telengy

13.40 uur    
Doorpakken dienstverlening: een lastig vraagstuk                 
Sander Bisschop en Marijke van Roost, Rijnconsult                                                  

Ontwikkelingen IT binnen de overheid  
Ton de Wit, Telengy 

14:15 uur     
Ronde 1 workshops: Gemeente Eersel
Dienstverlening aan burger, bedrijf en in het sociaal domein         
Harrie Timmermans, gemeentesecretaris en Nancy Hendricks-van Rooij, afdelingshoofd ontwikkeling                           

De klant in zijn kracht zetten!  
Over de rol van opdrachtgevers bij ICT
Swier Jan Miedema, managing partner Gemboxx en Gemcloud                                                            

15:15 uur    
Ronde 2 workshops: Gemeente Nijmegen                                 
Stroomlijnen van proces ‘faciliteren van evenementen’ naast een andere manier van samenwerken intern en met de klant
Marion Wetzels, procesmanager Strategie

Gemeente Goirle                                                                        
Transformatie sociaal domein: samenhang dienstverlening en informatievoorziening
Ruud Groot, adviseur Sociaal Domein

16:00 uur     
NVVB Visie op dienstverlening en veranderende rollen              
Willeke van Dijk, Bestuurslid NVVB

16.30 uur     
Informele afsluiting 

Praktische informatie

Datum en tijd: Woensdag 25 maart 2015, 13.00 uur (inloop) tot 16.30 uur (afsluiting met borrel)
Locatie: Van Abbemuseum in Eindhoven
Aanmelden: U kunt zich voor dit event aanmelden via de volgende link

Annuleringsvoorwaarden

Meldt u zich aan en komt u zonder afmelding toch niet? Wij berekenen geen kosten voor deelname aan dit event. Die kosten maken wij echter wel. Mocht u zich aanmelden en zonder afmelding vooraf toch niet verschijnen, dan brengen wij hiervoor  € 95,- in rekening. Afmelden kan tot uiterlijk drie dagen voorafgaand aan het event.
Dit bedrag schenken wij aan een goed doel, te weten Special Olympics, https://specialolympics.nl/nationale-spelen-2016.

 

Wij zien u graag op woensdag 25 maart in Eindhoven.

Meer weten?

Heb je interesse in mijn artikel Agendatip woensdagmiddag 25 maart: ´Waar is de klant gebleven?´ of gerelateerde thema’s? Ik denk graag met je mee. Stuur mij een bericht!

1